DreamHack / Blizzard

Blizzard, som är en av världens största spelföretag inom esport, anordnar årligen turneringar och events världen över som attraherar tusentals besökare på plats och miljontals följare online. Under turneringsveckan i Västberga, Stockholm dokumenterades spelturneringen från tidig morgon till sen kväll, intervjuer hölls och inslag skapades med spelare och lagen före och efter matcher. DreamHack anordnade en festival under efterföljande vecka i Jönköping. Här skalades produktionen upp med mer fokus på publik och atmosfär. Re-caps producerade och sändes under hela projektets gång.

Cirkle K Mastercard

I ett samarbete med reklam- och CRM-byrån Kaplan producerades kampanjen Cirkel K Mastercard – ett kort för livet. En kampanj som synts anslutning till Arlanda Express.Ibland har vi förmånen att stötta andra byråer med produktioner av film där korta och intensiva produktioner ska resultera i att enheter som tar plats på olika plattformar och i olika format. 

GymGrossisten

Tack vare ett långtgående samarbete med en av Thinks äldsta uppdragsgivare har en ökning av varumärkets närvaro på sociala medier etablerats med hjälp av olika content-satsningar. Med olika typer av relevanta profiler som exempelvis tränaren Mårten Nylén och CrossFit atleten Camilla Salomonsson har vi löpande skapat motiverande och engagerande innehåll som lett till konvertering av produktserien Star Nutrition. 

Jackson Hole

Nicke Borg från rockgruppen Backyard Babies och en häst – ibland är det allt som behövs för att lansera en ny kollektion av jackor från Jackson Hole. Här är ett urval av filmer som ingick i höstkampanjen 2017.

Doktor24

För att särskilja Doktor24’s kommunikation från andra aktörer, tog Think fram idéer som skulle ligga till grund för den rikstäckande etableringskampanjen. Målet var att förmedla enkelheten med appen och etablera varumärket som fokuserar på människor och deras vardag snarare än på läkarna i kommunikationen. Med värme och lättillgänglighet som utgångspunkt skapades innehåll som togs ut i en rad olika format och ytor.

OOH DR24

GANT

Inför lanseringen av GANTs senaste kollektion av skjortor med Tech Prep™ ansvarade teamet på Think från kreativ idé till genomförande av hela produktionen. Kampanjen var global och gick ut på varumärkets 70 marknader via sociala medier. På en filmdag blev resultatet 12 filmversioner i olika videoformat.

Storytel

Storytel Studio utvecklades av Think under våren 2017. I formatet får vi – i ett avskalat intervjumöte – se och höra storyn bakom storyn. Gripande berättelser som får dig att vilja höra mer, bli kund och ladda ner appen.