Varumärken måste definiera sin strategi för onlinevideo - och det snabbt

Utdrag ur TVNyheternas Fredagsintervju med Think Agencys Magnus Zaar

- Vi startade för ett drygt år sedan och har växt snabbt. Vårt strategifokus ligger fast och där skiljer vi oss från de flesta andra, men skillnaden är att vi också byggt upp ett eget produktionsben. Det är ett naturligt steg när vi jobbat tätt med en kunds onlinevideostrategi. Vi bevisar att det vi säger i strategin också håller i verkligheten.

Hur ser en vanlig dag ut för dig?

- Just nu är det mycket strategikonsulting, men också mycket sälj. Det finns väl snart inte ett företag som inte vill hitta sin position och sitt utryck inom rörlig bild. Sen har jag också varit runt och pratat mycket på temat "Do we really need to do video?". I fjol blev det allt från New York, Cairo, Wien - och Malmö...

Den rörliga bilden är det nya språket har SVT:s vd Hanna Stjärne sagt. Och det verkar passa in i den strategi som Think Agency följer.

- Så är det. Förflyttningen mot rörlig bild handlar inte bara om content eller om reklam. Utan om sättet vi kommunicerar och interagerar online. Det kommer att handla lika mycket om YouTube och Facebook som om din kundtjänst, din interninformation, ditt sätt att interagera och kommunicera.

Har de stora mediehusen förstått onlinevideo?

- Alla de stora aktörerna har verkligen förstått vikten av den här förflyttningen. Och alla har sina angreppssätt och sina strategier. Men det är ett landskap i ständig förändring. Och snabbt går det. 

På vilket sätt blir onlinevideo en egen produkt?

- I takt med att företag kan bli - och blir - egenutgivare kommer många att inse att video faktiskt kan bli mycket mer än en kommunikationsform, att video till och med blir en möjlighet att skapa en produkt online, inte minst för företag vars produkt är rent fysiskt och inte digital. Men det gäller att röra sig ganska snabbt inom det området. Positionerna är inte obegränsade.

Hur bör ett företag eller mediehus tänka för att sticka ut i mängden? Finns där gemensamma nämnare eller helt olika utgångspunkter?

- Det känns som att det handlar om att utgå från sin egen verklighet och att hitta en process och metod och ett uttryckssätt som passar företaget och som hjälper till att nå mål. Snarare det, än att försöka kopiera det alla andra gör.

New faces on the Think Agency team

Hey! We just hired these guys. 

 

Johannes Björklund (to the left) will be pushing the threshold in this constantly changing online world as our Creative Director. Johannes has been in the business for over a decade and has a long history with the biggest tv-houses and ad agencies in Sweden.

Fridah Jönsson is our new content guru. She lives and breathes the new media landscape and will contribute with a background from social media, PR, and journalism. But don't you worry, you will still be able to read Fridah's much appreciated work for metro.se.

We're growing, moving fast and paving the way for the next generation of online tv.

Stay tuned.

 

We are hiring!

ONLINE VIDEO PRODUCERS

We are looking for the next generation Online Video Producers to join our team. 

 

WHO YOU ARE

You are an experienced producer / line producer / segment producer with a proven track record from either TV productions or commercial projects who want to be a part of a specialized agency with a new take on online video. 

We also appreciate your previous experience of digital projects.
But the most important factor is that you have a true passion for online video communication. 

WHAT YOU WILL BE DOING

You will have a key role in our new approach to online video production. You will work long term with strategic objectives with our clients’ productions and iterate the workflow every month in close co-operation with our social media experts. You will produce and work with idea generation as well as concept development.

You will be data driven, quality focused and client oriented in everything you do. You will work with several different brands and with several different types of video productions. 

 

ABOUT THINK AGENCY
Thin Agency is a specialized agency, working solely with online video. We do strategy, production and distribution of branded video for our clients. We are entrepreneurial in our way of thinking and our way of challenging old structures. We are passionate about video and how the digital landscape is constantly affecting the way people consume what we produce. Therefore we work with KPIs and data - we measure and adjust - in real time. 
Think Agency is based in Stockholm, Sweden.
www.thinkagency.se
HOW TO APPLY
Send a short email along with any relevant info, portfolio and CV to:
sigrid@thinkagency.se
 

Swedish online video experts Think Agency take place among the big ones - sharing stage with Facebook, Twitter, Instagram and Google

Magnus Zaar, founder of Swedish startup Think Agency, will be part of the impressive lineup of speakers at Marketing Kingdom in Cairo, October 2016. Online video experts, Think Agency, is the runner up sharing the stage among industry giants such as Twitter, Instagram, Facebook, Google and global brands such as Toyota and Tetra Pak.

 http://www.thepworld.com/pevents/event/131/marketing-kingdom-cairo-2